سئو سایت جدید پیشرفته
بهبود سئو سایت در ۲۳ مرحلهٔ ضروری و موثر! یکتانت
با استفاده از معماری اطلاعات، برچسب ها، ابر داده ها و اخیراً نشانه های ساختاری؛ ما توانستیم سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوای موضوعی و حمایتی، ارائه دهیم. و این محتوای متنی اضافی می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر کمک کند. دسته بندی ها و زیر منو ها به ربات های گوگل کمک می کنند ساختار وب سایت شما را راحت تر ایندکس کنند. اگر معماری وب سایت شما استاندارد و مناسب باشد ، کاربران شما محصولات و خدمات مختلف را راحت تر پیدا می کنند. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند. استفاده صحیح از آنها در صفحات محصول و لندینگپیجها میتواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.
به طور کلی این خزندهها در هر نوبت مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهند (کراول باجت). علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت بیش از حد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد. منظور از بازاریابی محتوا، توسعه و توزیع محتوا در بخشهای مختلف اعم از بلاگ، پستهای رسانه اجتماعی، صفحات محصول و غیره است. این کار به گونهای انجام میشود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قویتر با مشتریان و کاربران شما شود. در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید، همچنین میتوان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد.
اما اگر به دنبال رتبه بندی وب سایت ها هستید، احتمالاً بهتر است موارد را کمی گسترده تر نگه دارید و یکی از چهار جنبه اصلی سئو را رعایت کنید. در هر صورت، همیشه باید آنچه را که در وب سایت خود یاد می گیرید آزمایش کنید. اینجاست که نقظه راه یادگیری سئو موثر واقع شده و یادگیری واقعی اتفاق می افتد. اگر شما هم به دنبال تسلط بر مهارتهای سئو و دیجیتال مارکتینگ هستید، دورههای آموزش سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ مکتب خونه انتخابی ایدهآل برای شما خواهد بود. این دورهها با ارائه محتوای جامع و کاملاً کاربردی و بهرهگیری از اساتید مجرب، شما را برای موفقیت در دنیای دیجیتال آماده میکنند. فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ثبتنام در این دورهها، مسیری جدید برای توسعه شغلی و رشد حرفهای خود ایجاد کنید.
پس باید اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که از تلفن همراه برای مراجعه به وبسایت شما استفاده میکنند، تجربه لذت بخشی داشته باشند. درواقع، نظر ما این است که تمرکز اصلی خود را بر روی نسخههای موبایلی قرار دهید. هر ابزار، پلتفرم و دستگاهی که این شرکت طراحی میکند، یک هدف کلی دارد؛ دریافت اطلاعات از کاربران و استفاده از آنها برای ساختن موتور جستجو یی قویتر. برای بهبود رتبه سایت در گوگل بک لینک ها بسیار مهم وتاثیرگذار هستند. اما خرید بک لینک های زیاد و اسپم وساخت بک لینک از سایت های ضعیف به سایت شما ضربه می زند. مجازات های گوگل Google penalties با توجه بهرصد این لینک ها در انتظارتان خواهد بود.
ما برای شما کاربران در وب سایت SEOEDU دورههایی را جهت یادگیری سئو محتوا درنظر گرفتهایم که شامل “دوره آموزش رپورتاژ آگهی” و آموزش “تولید محتوا و سئو محتوا” میباشند. شما کاربران میتوانید برای تولید محتواهای مهم خود و رعایت سئو صددرصدی در آنها، اقدام به سفارش رپورتاژ آگهی از مجموعه SEOEDU نمایید. این مجموعه با بهرهمندی از یک تیم آموزش دیده و متخصص در سئو محتوا، آماده انجام سفارش تولید محتوای سایت شما میباشد. از جمله میتوان به افزایش خزش سایت، انتقال اعتبار بین صفحات مهم، جلوگیری از تجربه تلخ صفحات 404 برای کاربران و درک رابطه بین صفحات مختلف توسط گوگل اشاره کرد. همان طور که اشاره کردیم، الگوریتمهای گوگل روز به روز جدیدتر میشوند و موتورهای ۲۰۲۴ گوگل رتبه بندی سایت را بر اساس معیارهای گوناگون انجام میدهند. امروزه تکنیک EEAT و RankBrain گوگل محتوای سایتهای مختلف را بر اساس آنچه که مخاطبان جستجو میکنند، اولویت بندی و رتبه بندی مینماید.
استفاده هوشمندانه از این تگ ها در محتوای سایت شما سبب بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می شود. این متن به شما کمک می کند تا محتوا تصویر خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. همچنین در صورتی که تصویر به هر دلیلی لود نشود، کاربر توسط متن alt موضوع آن را متوجه خواهد شد. بنابراین متن آلت بر تجربه کاربری و افزایش بازدید گوگل تاثیر می گذارد. در مطلب " تگ Alt تصاویر چیست؟ " شما را در این زمینه راهنمایی کرده ایم.
فرض ما این است که دو دستهبندی بالا تقریبا محتوای مشابهی دارند. این استثناها در ۲ حالت بوجود میآیند و روش مدیریت آنها متفاوت است که در ادامه خواهید آموخت. حالا بیایید ببینیم چگونه باید سایت را از لحاظ تکنیکال بهینه کنیم. چنانچه در شناخت تگهای بالا مشکل دارید لطفا فصل سئو تکنیکال را به صورت کامل مطالعه نمایید. حال اینکه چطور این بهینهسازی باید انجام شود؛ در ادامه به آن میپردازیم.
این یه کد سادهست که به صفحات سایتت اضافه میکنی تا گوگل بفهمه چه نوع محتوایی رو نمایش میدی. ابزارهایی مثل Google’s Structured Data Markup Helper یا Schema.org بهت کمک میکنن این کارو راحتتر انجام بدی. این یعنی اگه سایتت هنوز روی HTTP باشه، نه تنها روی امنیت کاربران تأثیر منفی میذاره، بلکه احتمالاً توی نتایج جستجو هم نمرهی پایینتری میگیری. هر وبمستری قصد دارد با روشهای مختلفی سئو سایت خود را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری جذب کند. اما باوجود توصیههای گوگل و تجربههای دیگران، فقط تعداد کمی از تکنیکهای سئو روی سایت پیاده میشود.
مقالهای که با موضوعی جذاب و داغ تولید کردهاید دوباره بخوانید، نکات کلیدی آن را انتخاب کرده و یک طرح و برنامهریزی کلی برای خود ایجاد کنید. این کار به شما کمک میکند، با دید بازتری مسیر خود را ادامه دهید. یک پست جامع و طولانی، زمانی کاربردی خواهد بود که با چندین نفر در مورد یک موضوع خاص مصاحبه کرده و یا لیستی از بهترین مطالب تهیه کنید. این نه تنها راهی عالی برای آگاهی از دیدگاههای مختلف و یادگیری چیزهای جدید است، بلکه به افزایش رتبه و ترافیک سئوی شما نیز کمک خواهد کرد. از آنجایی که امروزه گوگل، بسیار هوشمند و پیشرفتهتر از گذشته است، دیگر نیازی نیست که محتوا ی خود را سرشار از کلمات کلیدی کنیم تا به درستی منظور ما درک کند.
ابتدا به صورت تیتروار این روشها را بیان می کنیم و سپس در ادامه هریک را کامل شرح می دهیم. گوگل وقتی سایتتو میخزه (crawl میکنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمیتونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته میشه، اگه رفع نشن، میتونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. برای اینکه مطمئن بشی نسخههای تکراری سایتت ایندکس نشدن، میتونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخههای مختلف سایتت رو بررسی کنی. همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 میتونی تمام نسخههای تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی.
برای محتوا ی Anker text خود از مطالب ساده استفاده کنید؛ مانند نام سایتتان یا یک کلمه کلیدی . لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که پیوند به صفحاتی غیر از صفحات اصلی، میتواند ارزش سئو صفحات داخلی را بهود بخشیده و رتبه ی آنها را افزایش دهد. پیوند عمیق میان صفحات یک وبسایت از طریق لینک دهی مناسب به دیگر صفحات یک سایت صورت میپذیرد. این عمل به گوگل عمق صفحات ما را نشان میدهد و در ادامه گوگل را تشویق میکند تا تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را فهرست بندی نماید. براساس تحقیقات، مقالاتی با بیش از1500 کلمه، تقریبا دو برابر بیشتر از موارد دیگر خوانده و به اشتراک گذاشته شدهاند. تفاوت را احساس میکنید؟ درک پاراگراف دوم برای کاربران سادهتر بوده و همچنین از کلمه کلیدی به تناسب استفاده شده است.
در غیر این صورت، یک پست جدید بنویسید که موضوع را کاملاً پوشش داده و دادههای قابل تأییدی را ارائه دهد. هر بار که مطالب قدیمی مربوط به مقالهای بود که در حال نگارش آن بودید، لینکدهی به آن مطلب را فراموش نکنید. این امر، سبب انتقال ترافیک به آن محتوا ی قدیمی شده و حتی ممکن است افراد نیز به آن لینک دهند. نتیجهای که به دنبال آن هستید، یک شبه اتفاق نمیافتد، اما میتوانید مطمئن باشید که به نتیجهی دلخواه خود دست خواهید یافت. عکسها اهمیت بسیار بالایی در گیرایی و جذابیت محتوا ی شما دارند. شما با استفاده از عکسهای متنوع میتوانید به میزان قابل توجهی اشتیاق مخاطب برای مطالعهی کامل محتوا ی خود را افزایش دهید.
بعد از پایان کیورد ریسرچ و شناخت موضوعات مهم سایت و البته سایر موضوعاتی که باید برای آنها محتوا بنویسید؛ حالا نوبت نصب وردپرس و افزونههای وردپرس است. استراتژی سئو اینگونه سایتها جذب ترافیک از کیوردهای لانگتیل است. البته بعضی از سایتهای مجلهای قدیمی مثل searchenginland.com بخش متفاوتی در سایتشان راهاندازی کردهاند تا در کیوردهای رقابتی و کوتاه نیز رتبه کسب کنند. من تعجب میکنم بعضی از سایتهای فروشگاهی بخش مقالات و وبلاگ ندارند! بنابراین بریم به ادامه آموزش تا ببینید چه کاری باید برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی انجام دهید. اما نکات مخصوصی نیز برای سئو اینگونه سایتها وجود دارد که در ادامه آموزش سئو به زبان ساده توضیح خواهم داد.
به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید. از بزرگترین مزیتهای دوره سئومستر آپدیت همیشگی و مادام العمر دوره میباشد و شما برای همیشه به دوره و فایلها دسترسی خواهید داشت. یکی از برآیندهای خوب مزایای مذکور، جذب ترافیک هدفمند و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود. به طور کلی هنگامی که یک سایت به خوبی لود نمیشود و عکسهای آن به نمایش در نمیآیند، متن جایگزین تصویر به جای تصویر قرار میگیرد.
صفحاتی که به آنها پیوند می دهید تمایل دارند موضوع صفحه وب شما را منعکس کنند. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند. ببینید، تبلیغاتی که برای کلمات کلیدی رقابتی می بینید، نتیجه صدها (اگر نه هزاران) تست تقسیم می شوند. با توجه به اینکه اکثر جستجوهای گوگل در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، خوانایی برای SEO بیش از هر زمان دیگری مهم است. و فهرستی از کلیدواژههای بذر خارج از جعبه را دریافت میکنید که میتوانید در Google Keyword Planner قرار دهید.
در این صورت، قطعا می خواهید بدانید که سئوی مورد نیاز سایت شما چگونه باید انجام شود. شما برای این که با تک به تک مراحل سئو سایت آشنا شوید، نیاز به یک نقشه راه سئو دارید. اینکه بدانید کجا باید از این تکتینک استفاده کنید بسیار پراهمیت است. مشاوران آژانس دیدهبان دیجیتال مارکتینگ راژکس، با داشتن تجربه زیاد در این زمینه به شما در چینش و مدیریت استراتژی سئو کمک میکنند. تکینکهای مناسب برای سایت شما را تعیین و تا رسیدن به هدف در زمینهی سئو همراه شما هستند. کاربرانی که با سایتی کند مواجه میشوند، اغلب ترجیح میدهند که سایت را ترک کنند.
در ادامه موارد قابل اهمیتی که در زمان نتخاب عکس باید رعایت کنید برایتان ذکر میکنیم؛ با ما همراه باشید. اما امروزه، به راحتی میتوانید جاوا را به صورت آنلاین در آرامش خانه خود آموخته و متخصص جاوا آنلاین شوید. به طور متوسط، وب سایت هایی که اینفوگرافیک منتشر میکنند ، 12 درصد سریعتر از وب سایت هایی که این کار را انجام نمیدهند، با افزایش ترافیک مواجه میشوند. وقتی صحبت از سئو پیشرفته میشود، نمیتوانید ادعا کنید که همهچیز را در این مورد میدانید. این قسمت، آخرین مسیری است که برای آنالیز وبسایت خود باید انجام دهید.
موتورهای جستجو از زمان راهاندازی گوگل در سال 1998 پیشرفت زیادی کرده و مرتب در حال بروزرسانی قابلیتهای خود هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید، در رتبه بندی گوگل، روندی صعودی و رو به رشد داشته باشید، باید از آخرین بروزرسانیهای الگوریتم گوگل و بهترین روشهای سئو آگاه باشید. حال بیایید بررسی کنیم که چگونه باید وبسایت خود در گوشی نیز به خوبی سازگار کنیم. در این مثال و در مورد اشتباه، محتوا نمایش داده شده تغییر سایز میدهد تا بتواند به طور کامل نمایش داده شود. به عبارتی، اندازهی محتوا تغییر پیدا نمیکند تا با کیفیت بهتری برای کاربر به نمایش دربیاید.
ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک میکنن تا لینکهای شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحهای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. فایل robots.txt به موتورهای جستجو میگه که کدوم صفحات و فایلهای سایتت رو بخزن (crawl کنن) و کدوما رو نباید. بهعبارت ساده، این فایل راهنمایی میکنه که موتورهای جستجو کجاها رو باید بگردن و از کجاها باید رد بشن. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. با توجه به پیشرفتهای فناوری، جستجوی صوتی و جستجوهای محلی در حال افزایش هستند.
من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم. متن سئو شده هم در صفحه محصول و هم در صفحه مقاله قابل استفاده است. در سایت وردپرسی؛ ابتدا باید ساختار سایت را با ایجاد منوها، صفحات دستهبندی و… ایجاد کنید (در فصل ساختارسازی سایت توضیح دادم). سپس صفحات درباره ما، تماس با ما و سایر صفحات اینچنین را با استفاده از برگهها در وردپرس ایجاد کنید. از زمانی که مرورگر کروم؛ علامت not secure را در کنار سایتهای بدون https به نمایش درآورد کاربران نیز برای استفاده از چنین سایتهایی مردد هستند.
در این صفحه هر آن چیزی که برای یادگیری سئو از سطح مبتدی تا پیشرفته نیاز دارید فراهم است. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و میتواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد. مثلا اگر عبارتی مانند “دوچرخه کوهستانی” یا “گوشی سامسونگ a24” را سرچ کنید، ممکن است سایتهایی از برندهای کمتر شناخته شده را مشاهده کنید که به صورت اختصاصی روی این حوزه کار کردهاند. در بسیاری از سایتها عبارتی را مشاهده میکنیم که شبیه Call to action هستند. این عبارات در برخی از مواقع میتوانند به عنوان انکرتکست مورد استفاده قرار گیرند. “همین الان کلیک کنید” یک مثال ساده و قابل فهم برای این موضوع است.
در غیر این صورت آدرس نقشه سایتتان را که با پسوند xml است پیدا کنید. وردپرس متن توضیحات کوتاه را در تگ متادسکریپشن صفحه قرار میدهد اما با یواست شما میتوانید متادسکریپشن اختصاصی برای هر صفحه بنویسید. وردپرس به صورت پیشفرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار میدهد. با استفاده از یواست میتوانید تگ تایتل صفحه را تغییر دهید و تگ تایتل اختصاصی بنویسید. البته من مخالف لینک دادن از متن صفحه محصول به سایر محصولات یا… هستم. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار میدهد.
این مهم است زیرا اگر افراد به دنبال کلمات کلیدی سایت شما نباشند، سایتتان را نخواهند دید. بنابراین بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs’ Keywords Explorer است. استفاده از ابزارهای حرفهای مانند SEMrush، Ahrefs، و Moz به شما کمک میکند تا تحلیل عمیقتری از عملکرد سئوی سایت خود داشته باشید. این ابزارها اطلاعات جامعی در مورد کلمات کلیدی، بکلینکها، رتبهبندی صفحات و تحلیل رقبای شما ارائه میدهند. دادههای ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک میکنند تا اطلاعات دقیقتری درباره محتوای سایت شما ارائه دهند. با استفاده از Schema Markup، میتوانید عناصر مختلف مانند نقدها، رویدادها، و قیمتها را بهتر نمایش دهید و نرخ کلیک (CTR) سایت خود را افزایش دهید.
با EEAT نتایج جستجو بر اساس میزان تخصص سایت، میزان تجربه و میزان کیفیت محتوای سایت اولویت بندی و نشان داده میشوند. در سال ۲۰۱۶ ، ۲۰٪ از کل جستجوها در Google جستجوهای صوتی بوده است. انتظار می رود این تعداد با دسترسی بیشتر مردم به اینترنت در سراسر جهان افزایش یابد. همه ما وقتی می نویسیم و صحبت می کنیم ، خودمان را متفاوت بیان می کنیم. برای جستجوهای مبتنی بر صدا ، محتوای شما باید متناسب با گفتار باشد.
همان طور که میدانید ۷۵٪ از کاربران هرگز از صفحه اول نتایج جستجو به صفحات بعدی مراجعه نمیکنند. بنابراین ضروری است که بفهمید چگونه میتوانید بهروزرسانیهای الگوریتم را شکست دهید و در صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو باقی بمانید. لینکهای ساختاری؛ لینکهایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار میشوند و میتوانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند. همانطور که از نام این نوع آموزشها پیداست، یادگیری باید با هدف آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) انجام شود. سئو علاوه بر مباحث ابتدایی، دارای شاخههای بسیاری است که شامل سئو داخلی، تکنیکال، خارجی، سئو محلی، محتوا و استراتژیهای آن میشود. در دورههای صفر تا صد، ساعتها آموزش به صورت پیوسته و ریز در تمامی بخشها ارائه میشوند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/